vrijdag 5 mei 2017

What's on my hook

Goedemiddag!

Ik heb weer even de tijd genomen om een blog te schrijven. Hier gaat alles op volle toeren door. Zowel haken als andere zaken. Ik zit momenteel volop in de verbouwing van onze woonkamer, chaos overal! Maar het wordt mooi...! Ik ben er heel blij mee. En heel blij als alles achter de rug is ;-)

Tussendoor wordt er natuurlijk gehaakt! Het is mij gelukt om aan 1 project tegelijk te werken. Ik moest even wachten tot ik kon starten, aangezien er wol nabesteld moest worden. Bollen wol worden in bepaalde verfbaden geverfd. Als je bollen uit twee verschillende verfbaden hebt, dan kan je kleurverschil zien. Vaak is dit minimaal en verzin ik hier wel een oplossing voor. Maarrrr dit keer ging het om de kleur wit waarvan ik een aantal bollen achter elkaar op zou haken. Kleurverschil was een risico dat ik niet wilde nemen.



Nu is het project af en ik ben er blij mee! Het is de omslagsjaal uit het boek Haakspiratie van Janneke Assink. Janneke kennen jullie misschien van Jip by Jan. Ze houdt zelf een gezellige blog bij en ontwerpt onder andere haakpatronen. Ook is Janneke onderdeel van het Craftkitchen team. Ook een leuke site om eens een kijkje te nemen.





Een afgerond project vraagt ook weer om een nieuw project. Nu ben ik als chaperrone meegevraagd naar een bruiloft. Wat een uitgelezen moment is om een cadeautje te haken :-) De uitdaging die ik mijzelf gesteld heb is om hier geen nieuwe bolletjes voor te kopen. Als ik heel eerlijk ben, heb ik genoeg liggen. De kist ging zelfs niet meer helemaal dicht toen ik het restant van de omslagsjaal erin stopte. Ik heb een leuk ontwerp gevonden en ben daar nu hard aan de slag mee. Ik kan vast een klein voorproefje geven, maar je snapt dat ik nog niet het hele project kan laten zien...


Het werk aan het cadeau vlot vlugger dan ik dacht, dus ik denk dat ik het op tijd af kan krijgen. :-) Stiekem ga ik alvast nadenken over een nieuw project. En dat is er ook eentje met een deadline: een kraamcadeautje. Ik heb nog geen keuze gemaakt, dus tips zijn welkom!

Fijne dag!

Groeten, Doretta

1 opmerking: