vrijdag 17 februari 2017

Happy Postcrossing!

Hallo allemaal!

Een aantal van jullie weten misschien wel dat ik aan Postcrossing doe. Het is echt ontzettend leuk! Het is een eenvoudig principe: je stuurt een kaartje naar iemand ergens in de wereld en je kan daarna elk moment een kaartje terug ontvangen. Je weet alleen nooit wanneer en van wie. Dat maakt het voor mij zo leuk! Soms moet je even geduld hebben, maar ik heb ook wel eens gehad dat er meerdere dagen achter elkaar kaartjes op de mat lagen of meerdere op dezelfde dag. Ook dat er een kaartje lag te wachten nadat ik een pittige dag achter de rug had. Zo'n kaartje kan dan echt een glimlach op je gezicht toveren :-)



Op de website van Postcrossing heb je een profiel. Je kan daar onder andere zien naar wie je een kaartje gestuurd hebt. De door jou ontvangen kaartjes registreer je daar door de bijgestuurde code in te voeren. Naast dat je kan zien wie jou een kaartje gestuurd heeft, kan je ook afbeeldingen van de ontvangen kaarten uploaden.
Dat had ik zelf de laatste tijd een beetje verwaarloosd. De afgelopen tijd ben ik dus druk bezig geweest om de achterstand in te halen. (En ook daar zaten weer tussenpozen bij: lekker weer en dus naar buiten of haakprojecten ^_^) Maar nu is alles weer up to date :)




Op je profiel kan je aangeven wat je leuk vindt om te ontvangen qua kaarten. Zelf heb ik aangegeven dat ik van haken hou, graag thee drink en dat het mij leuk lijkt om kaarten met theepotten te ontvangen.
Het is zo leuk om te zien hoe mensen dan hun best voor je doen! Zo heb ik diverse kaarten met theepotten erop mogen ontvangen. Ook sturen mensen soms theezakjes mee. Tijdens het herorganiseren kwam ik weer een kaart uit Finland tegen en die hadden zelfs op de postzegel gelet. Ze hadden een postzegel gebruikt waarop 4 gehaakte Granny Squares afgebeeld stonden. Zo attent!






Als je jezelf afvraagt of het veel geld kost om mee te doen aan Postcrossing, je kan het zo gek maken als je zelf wilt! Het kost je in principe alleen een kaartje en een postzegel. Je hebt wel internationale postzegels  nodig en die zijn wel duurder dan de binnenlandse postzegels. Maar goed, echt post is natuurlijk altijd erg leuk en hoe leuk is het om kaartjes uit de rest van de wereld te ontvangen?! Zelf heb ik al kaarten uit Japan, Taiwan, Rusland, Oekraïne, Finland, Frankrijk, Duitsland en Nieuw Zeeland ontvangen (en ik kan nog wel even doorgaan...).

Hieronder nog een laatste kaart... enne zoals Postcrossers onder elkaar zeggen: Happy Postcrossing!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten